Når Peugeot i løbet af efteråret 2019 lancerer den nye generation af bestselleren 208, vil der kunne vælges mellem tre drivmidler: Benzin og diesel som hidtil samt el, der som bekendt ventes at få en fremtrædende andel af markedet i de kommende år.

Den nye 208 har netop haft premiere på Genéve Motor Show, hvor Peugeot præsenterede verdenspressen og et talrigt publikum for de første eksemplarer. Og indtrykkene var særdeles positive.

Bilen har omfattende sikkerheds- og komfortudstyr. Desuden er den nye 208 i snit 30 kg lettere end den nuværende model, ligesom den har lavere vind- og rullemodstand.

Den nye Peugeot 208 er lavere, bredere og længere end forgængeren med et design, der følger de nyeste Peugeot stilkoder. Bl.a. med Full LED lygter med tre løveklør, en markant kølergrill med integreret løvelogo og et 208-emblem på motorhjelmen.

Cockpittet er nyeste generation af Peugeots i-Cockpit med touchskærm. Designet er inspireret af den større og netop introducerede Peugeot 508. Overalt i kabinen har der været fokus på valget af bløde og indbydende materialer med så få samlinger og mellemrum som muligt.

Den nye e-208 er udstyret med en 100 KW elmotor, der yder 136 HK med et drejningsmoment på 260 Nm (fra 0 km/t). Den kan indstilles til tre forskellige køremåder: Eco, Normal og Sport.

Peugeot e-208 er udstyret med et gennemtænkt varmesystem, der består af et 5 KW varmeelement, en varmepumpe med automatisk temperaturregulering i kabinen, programmerbar varmestyring via touchskærmen (eller MyPeugeot-app’en). Disse elementer betyder, at der opleves samme komfort som i en bil med konventionel forbrændingsmotor, og at rækkevidden bevares.

Rækkevidden er oplyst til 340 km efter den nye WLTP-standard (450 km efter den nuværende NEDC-standard).

Der er tre forskellige måder at oplade bilen på: Via traditionel 230v stikkontakt (opladningskabel medfølger), via Wall Box hjemmelader (fuld opladningstid 5 timer og 15 min. for den tre-fasede version eller 8 timer for versionen med monofase) eller via offentlig ladestander (80% opladning på 30 min.).

Opladningen kan fjernstyres via MyPeugeot-app’en, hvor man kan planlægge, starte og stoppe opladningen eller blot følge status.

Den nye Peugeot 208 fås naturligvis også med et bredt udvalg af PureTech benzin- og BlueHDi dieselmotorer, der alle lever op til de nye euro 6.d og 6.d-temp. standarder.

I første omgang leveres PureTech benzinudgaver med 75, 100 eller 130 HK (alle 1.2 liter med 3 cyl.). og BlueHDi med 100 HK (1.5 liter med 4-cyl.).

Prioriteringen af high-tech udstyr ses tydeligt i udvalget af mulighederne for diverse køreassistentsystemer, hvor den nye 208 er på fuld højde med biler i langt dyrere klasser.

Nyeste generation af automatisk nødbremse (opdager fodgængere og cyklister både nat og dag ved op til 140 km/t), vejbaneassistent, træthedsgenkendelse, automatisk fjernlys, udvidet skiltegenkendelse, adaptiv fartpilot, Active Blind Spot Assist, permanent ARS (adaptive rear light system), Full Park Assist med Flankguard, Mirrorscreen (kompatibel med Mirrorlink og Apple CarPlay) samt trådløs opladning af smartphone.

Endelig dato for introduktion på det danske marked er endnu ikke fastlagt, ligesom priser og udstyr i de danske versioner heller ikke er kendt i skrivende stund.

Kontakt salgsafdelingen for yderligere info om ny Peugeot 208.