Vintermånederne med lave temperaturer, sne og is venter lige om hjørnet, og det betyder, at det er blevet tid til at skifte fra sommer- til vinterdæk.

Selv om vi i Danmark i de senere år har haft forholdsvis milde vintre, anbefaler FDM at skifte til vinterdæk.

Sommerdæk fungerer bedst ved temperaturer over 7 grader. Ved temperaturer herunder er den blødere gummiblanding i vinterdæk bedre egnet til sikker kørsel.

Har du allerede dine vinterhjul opbevaret hos os, skal du blot kontakte værkstedet og booke din tid til ombytning.

Pris for komplet hjulskift (4 stk.) er kun kr. 375,- incl. opbevaring på vort dækhotel frem til næste hjulskift i foråret. Evt. tilvalg af hjulvask kr. 125,-.

Har du behov for nye vinterdæk eller et sæt helt nye vinterhjul incl. fælge, er vi klar med et knivskarpt tilbud på reservedelslageret.

Vi garanterer, at vore dækpriser er yderst konkurrencedygtige!

Se blot her:

165/65×14

til f.eks. 108 og C1

kun 2.795,-

185/65×15

til f.eks. 208 og C3

kun 3.695,-

195/65×15

til f.eks. 308 og C4

kun 3.695,-

215/65×17

til f.eks. 3008 og C5

kun 5.295,-

Priserne er for 4 stk. BF Goodrich vinterdæk incl. montering og afbalancering (excl. fælge). Priserne er gældende indtil 31. december 2023 (dog kun så længe lager haves). Nævnte dækstørrelser passer ikke på alle årgange og specialmodeller.

Vidste du, at…

Der er tre fundamentale forskelle på sommer- og vinterdæk: Gummiblanding, struktur og slidbane.

Vinterdæk har et højere indhold af naturgummi, hvilket holder dem mere smidige i kulden. Jo blødere dækkene er, jo bedre kan de fæste sig til vejoverfladen og dermed sikre forbedret vejgreb og kontrol. Til forskel fra sommerdæk, som hurtigt bliver hårde i kulden, fungerer vinterdæk bedst i temperaturer under +7°C.

Vinterdæk har samtidig tusindvis af små riller (kaldet lameller) i slidbaneblokken. De anvendes til at fortrænge vand og forhindre aquaplaning. Disse riller gnaver sig ned i sneen, sluddet og isen og sikrer optimalt vejgreb.

Vinterdæk har også dybe riller i slidbanemønstret. Det betyder, at der er plads til sneen. Af en eller anden grund er der ikke noget, der holder bedre fast i sne end sne, og den sammenkørte sne gør fastholdelsen endnu bedre, hvilket forbedrer muligheden for at styre og bremse og samtidig giver bilen yderligere trækevne til at køre fremad på sne- og isdækkede veje.

Læs FDM’s anbefalinger omkring kørsel med vinterdæk her