Citroën præsenterer nyt logo og ny brandidentitet.

Det nye logo indikerer en ny og spændende fremtid for Citroën. Logoet er en nyfortolkning af det oprindelige ovale logo fra 1919 og er det 10. logo i Citroëns 103-årige historie.

Det lodrette og mere fremtrædende ovale badge bliver et genkendeligt signaturelement på fremtidige Citroën-modeller og varsler samtidig en ny designretning og en ny brandidentitet for Citroën.

Som supplement til det nye logo introduceres et nyt brand-slogan, der giver kunderne dette løfte: “Nothing Moves Us Like Citroën”.

Citroëns administrerende direktør Vincent Cobée: “Når vi går i gang med et af de mest spændende kapitler i vores berømte 103-årige historie, er tiden inde til, at Citroën får et moderne og nutidigt nyt look. Vores nye identitet er et elegant symbol på fremskridt, når vi tilbyder vores kunder fremadskuende køretøjer, der udfordrer de traditionelle normer for branchen. Hele kundeoplevelsen – især ved at køre elektrisk – skal være mere overkommelig, komfortabel og behagelig. Vores arv og løfte om at inspirere forbrugere med vovede køretøjer giver os modet til at følge en anderledes, mere inkluderende tilgang til fremtidig familiemobilitet, og vi er overbevist om, at kunder i fortid, nutid og fremtid vil være enige om, at intet bevæger os som Citroën”.

Det nye logo forventes gradvist at pryde Citroëns nye modeller fra midten af 2023.